Jdi na obsah Jdi na menu
 


Náhon na pásy

Zima už je pomalu za námi a tak opět začínám dělat na tančíku. Tento týden jsem začal řešit pohon od motoru. Bude řešen pomocí řetězových kol a řetězu.Zatím mám vyřešen náhon u motoru, vše budu postupně jak bude čas dodělávat.
 

Fotografie

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

udržení přímého směru

(V. Kolář, 17. 1. 2012 20:02)

zdravim, jak pokracuje stavba tanciku? mel bych jeste jedno vylepseni rizeni. misto normalniho diferencialu pouzit diferencial systemu cletrac, mista na nej je v prevodovce dost a sel by lehce predelat z klasickeho. pouzival se u malych pasovych traktoru

udržení přímého směru

(V. Kolář, 26. 8. 2009 16:09)

vyresil jsem to nakonec tak, ze jsem traktor predelal na polopasovy s riditelnymi prednimi koly (klasicka konstrukce halftraku nebo haklu). v teto podobe totiz temer nebylo mozne udrzet primy smer, max. na nejnizsi prevodovy stupen. prevodovka byla ze skody 120 a nahony jsem mel vyresene uplne stejne jako vy, jen byly pridane redukce ozubenymi kvuli zmene smeru otaceni (prevodovka byla vpredu a otocena radici pakou dozadu). motor byl z jawy 350. pri najeti na nerovnost nebo pri jizde na ruzne kluzkych povrsich diferencial rozdeloval tocivy moment a traktor samovolne zatacel. v male rychlosti se to dalo jeste resit pribrzdovanim druheho pasu, ale ve vetsich rychlostech (tak od 15 km/h) nebo na vetsich nerovnostech (pri vyjezdu z pole nebo pri jizde v oranici) byl traktor prakticky neovladatelny. pricina byla v nevyblokovani diferencialu. u vasi konstrukce by se to dalo celkem jednoduse vyresit dvema retezovymi koly na hrideli, ktera by zabirala do nahonovych retezu a pri zataceni by se cela hridel zvedla (odpojila) a prestala by blokovat diferencial. lze toho dosahnout i pouzitim volnobezek, pak by se nemuselo nic odpojovat, ale nefungovalo by to pri couvani

dotaz

(autor tančíku vz.33 (P.Bahenský), 21. 8. 2009 21:20)

Můžete mě přiblížit jak jste to vyřešil a zároveň zatáčení toho malého pásového traktůrku.

udržení přímého směru

( autor tančíku vz.33 (P.Bahenský), 21. 8. 2009 21:19)

Dobrý den,
pohon je řešen tak ,že od motoru je náhon přímo na bubny co držely kola. Takže to je jak klasický pohon auta,s tím rozdílem ,že přibrž´dování pásu se bude dít přes nožní brzdy(2ks),ale s úpravou na ruční brzdu.Včera jsem to vyzkoušel a mohu konstatovat ,že to funguje.

udržení přímého směru

(V. Kolář, 16. 8. 2009 14:15)

dobry den, zaujala me vase konstrukce. neni mi ale jasne, jak chcete udrzet tank v primem smeru. mate vyblokovany diferencial? kdysi jsem resil podobnou konstrukci pro pohon maleho pasoveho traktoru
diky za odpoved
mail: killer.koly@post.cz